:.با قدرت به پیش.:
ديار من خور
سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 7:0 ::  نويسنده : رضاغلامرضايي

شرح کامل واقعه غدیرخم

شرح کامل واقعه غدیرخم
مراسم بیعت مسلمانان با پیامبر و امیر المؤمنین علیه السلام ‏سه روز به طول انجامید و حتی بانوان با قرار دادن دست خود در ظرف بزرگ آبی که در سوی دیگر آن...
 
 غدیر خم
غدیر خم نام ناحیه‌ای است بین مکه و مدینه که پیامبر اسلام در حجة الوداع علی را «ولی» پس از خود اعلام کرد. ۱۸ ذی‌الحجه، سالروز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.
محمد، پیامبر اسلام در بازگشت از آخرین حج خود تمام مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در محلی به نام غدیرخم جمع کرده و علی بن ابی طالب را به عنوان وصی برادر و جانشین خود از جانب خدا معرفی کرد. عبارت معروف «هر آنکس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» قسمتی از خطابه بلند غدیر است که مورد تایید شیعیان و اهل تسنن است. گرچه در تفسیر «ولی» بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد. در فرهنگ لغت عرب ولی به دو معنی آمده: ۱- دوست؛ ۲- صاحب اختیار به معنای جانشین و امام پس از پیامبر .
كوير نمك
جغرافیای غدیر خم
«غدیر خم» نام ناحیه‌ای است در میان مکه و مدینه که بر سر راه حجاج قرار دارد. غدیر خم نام محلی است که به خاطر وجود برکه‌ای در این محل، که در آن آب باران جمع می‎شده ‌است، به این نام (غدیر خم) شهرت یافته ‌است. غدیر در ۳ - ۴ کیلومتری جحفه واقع شده و جحفه در ۶۴ کیلومتری مکه قرار دارد که یکی از میقاتهای پنجگانه می‌باشد. در جحفه راه اهالی مصر، مدینه، عراق و شام از یکدیگر جدا می‌شود. غدیر خم به علت وجود مقداری آب و چندین درخت کهنسال، محل توقف و استراحت کاروانیان واقع می‌شد اما دارای گرمایی طاقت فرسا و شدید بود.[۱]

مسجد غدیر خم

مسجدی با وسعتی بالغ بر ۵۰ متر مربع واقع در منطقه غدیر که در دو دهه اخیر بازسازی شد اما در شهریور ۱۳۸۶ پیروان فرقه وهابیت در اقدامی شبانه آن را به ویرانه‌ای تبدیل کردند.

مسجد غدیر خم در روایات شیعیان

شیخ کلینی در کتاب کافی فصلی با عنوان «مسجد غدیر خم» آورده و چنین گفته‌است:
۱- عبدالرحمن بن حجاج می‌گوید: «روز بود و من مسافر بودم از حضرت موسی بن جعفر(ع) درباره خواندن نماز در مسجد غدیر خم پرسیدم.
در پاسخ فرمود: در آن مسجد نماز بگزار، زیرا نماز در آن فضیلت بسیار دارد و پدرم همیشه به آن سفارش می‌کرد.»
۲-حسان جمال می‌گوید: «امام صادق(ع) را از مدینه به مکه همراهی می‌کردم، وقتی به مسجد غدیر رسیدیم حضرت نگاهی به سمت چپ مسجد کرد و فرمود: آنجا جای پای رسول خدا(ص) است جایی که فرمود: من کنت مولاه فعلی مولاه ...»
۳- ابان از امام صادق(ع) چنین روایت می‌کند: «نماز خواندن در مسجد غدیر مستحب است، زیرا که پیامبر(ص) در آن مکان امیرمؤمنان(ع) را به پا داشت (و او را به عنوان جانشینی خود به مردم معرفی کرد) و آن همان جایی است که خداوند حق را ظاهر ساخت.»

جایگاه حدیث غدیر در میان مسلمانان

ماجرای غدیر خم با تفاوت‌هایی در کتب حدیث و تاریخ مسلمانان روایت شده ‌است. به طوری که برخی از بخش‌های آن متواتر و قطعی است و برخی از بخش‌های آن چندان معتبر و مورد اتفاق نیست. در میان بزرگان و محدثین اهل سنت و به دنبال دقت آنان بر روی راویان و طرق متفاوت نقل حدیث غدیر، اندیشمندان بسیاری، حدیث غدیر را حدیثی حسن و عده کثیری روایت غدیر را روایتی صحیح دانسته‌اند و حتی در نزد عده‌ای از بزرگ‌ترین صاحبنظران اهل تسنن، با توجه به شمار فراوان راویان و طرق متعدد نقل حدیث، که روایت غدیر دارد، آنرا حدیثی متواتر ذکر نموده‌اند، که شکی در صحت آن نیست. همچنان ابن رستمی طبری از متکلمین امامیه در کتاب «الولاية في طرق الحديث الغدير» که استقلالاً در حدیث غدیر نوشته و آنرا از ۷۵ طرق روایت نموده‌است. همچنین حافظ ابوالعباس احمد بن محمد بن سعید بن عبدالحمن الکوفی معروف به ابن عقده در کتاب «جمع طرق حدیث الغدیر» این حدیث را با بیش از ۱۰۰ طریق از صحابه پیامبر نقل کرده‌است. همچنین شمس الدین محمد ذهبی، عالم اهل سنت، رساله جداگانه‌ای درخصوص طرق متعدد حدیث «رسالة طرق حديث من كنت مولاه فهذا علي مولاه» نگاشته‌است. همچنین عموم دانشمندان شیعه روایت ماجرای غدیر را متواتر می‌دانند.

سند حدیث غدیر در کتابها

کتب مفصلی در زمینه بحث‌های رجالی و تاریخی مربوط به سند حدیث غدیر تألیف شده ‌است که بهترین نمونه آن کتاب الغدیر تألیف علامه بزرگ شیخ عبد الحسین امینی نجفی معروف به علامه امینی رضوان الله علیه ‌است.
در این کتاب‌ها، اسماء راویان حدیث غدیر جمع آوری شده و از نظر رجالی در باره موثق بودن راویان بحث شده و تاریخچه مفصلی از اسناد و راویان حدیث غدیر تدوین شده و جنبه‏های اعجاب انگیز آن در زمینه‏های اسناد و رجال تبیین گردیده ‌است. ذیلا به دو نمونه اشاره می‏شود:
ابوسعد مـسعود بن ناصـر سجستانی از علمای اهل سنت کتابی در هفده جز به نام الدرایه فی حدیث الولایه تالیف کرده و این حدیث را از صد و بیست صحابی نقل کرده ‌است.
ابو المعالی جوینی می‏گوید: در بغداد در دست صحافی یک جلد کتاب دیدم که بر جلد آن چنین نوشته بود: «جلد بیست و هشتم از اسناد حدیث «من کنت مولاه فعلی مولاه» و بعد از این مجلد بیست و نهم خواهد بود.»
ابن کثیر می‏گوید:« کتابی در دو جلد ضخیم دیدم که طبری در آن، احادیث غدیر خم را جمع آوری کرده بود.»
اگر چه کتاب برای معرفی در این زمینه بسیار زیاد است ولی در اینجا چند کتاب به عنوان راهنمایی و برای آگاهی از مباحث مربوط به سند حدیث غدیر معرفی می‏شود:
 
رخداد غدیر خم
نگاره‌ای از صحنه‌ای از غدیر خم. منسوب به کتاب الآثار الباقية عن القرون الخالية متعلق به بیرونی. متعلق به کتابخانه دانشگاه ادینبورگ انگلستان.
از آغاز ذی القعده سال دهم هجری که مقارن با آخرین سال زندگانی پیامبر بود، به تمام مناطق مسلمان نشین و طوائف و قبائل مسلمان عربستان خبر داد که وی در این ماه به مکه معظمه خواهد رفت و مراسم عمره و حج را به جای خواهد آورد و بدین ترتیب بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان شکل گرفت، که معروف به حجة‌الوداع است.
با پایان حج محمد به سرعت دستور حرکت جهت اجتماع در غدیر خم را دادند. حتی دوازده هزار از اهل یمن- که برای رفتن به وطن خود باید مسیر دیگری را می‏رفتند- به دستور او با کاروان مسلمانان همراه شدند.
 
در میان راه مکه و مدینه در غدیر خم، آیه قرآن نازل گردید:
«ای پیامبر! آن چه را از سوی پروردگارت بر تو نازل شده (به مردم) برسان. اگر این کار را نکنی، رسالت الهی را به انجام نرسانده‏ای و خداوند از مردم نگاه‏ات خواهد داشت.»
در پی نزول این آیه، رسول خدا دستور دادند تا همه‏ی کاروانیان در آن محل اجتماع کنند، و در همان جا خطابه‏ی طولانی غدیر توسط پیامبر اکرم ایراد گردید.
برخی بخش‏های این سخنرانی- که در معرفی مقام امیرالمؤمنین می‏باشد- چنین است:
ای مردم! بدانید که خداوند علی (علیه السلام) را ولی و امام شما قرار داده و اطاعت او را بر مهاجران و انصار و کسانی که به نیکی از آنها پیروی کنند، و بر شهری و روستایی و عجم و عرب و آزاد و مملوک و بزرگ و کوچک و سفید و سیاه واجب ساخته‌است.
آگاه باشید که «امیرالمؤمنین» غیر از این برادرم کسی نیست و پیشوایی مؤمنان پس از من بر کسی جز او روا نخواهد بود.
او جانشین من در امتم و پیشوای کسانی است که به من ایمان آورده‏اند و نیز جانشین من در تفسیر کتاب خداست.
خداوند دین شما را به واسطه امامت او کامل گردانید.
به دستورات او گوش فرا دهید تا در سلامت بمانید و از او پیروی کنید تا هدایت شوید.
ای مردم! من «صراط مستقیم »ام که خداوند شما را به پیروی آن امر فرموده ‌است. آن گاه پس از من، علی ( علیه السلام) و پس از او، فرزندانم (علیه السلام) از نسل او.
من (از جانب خداوند) دستور یافته‏ام که از شما در مورد آن چه که از سوی خداوند راجع به علی (علیه السلام) امیرالمؤمنین و اوصیای پس از او (علیه السلام) آوردم، بیعت بگیرم و دست شما را بفشارم.
خداوند به من امر کرده که از زبان‏های شما در مورد آنچه بیان نمودم- راجع به علی امیر المؤمنین (علیه السلام) و امامانی که پس از او می‏آیند (علیه السلام) و از من و از اویند، اقرار زبانی بگیرم و چنان که خبرتان دادم، نسل من از صلب علی (علیه السلام) است.
همگی بگویید: «شنیدیم و اطاعت می‏کنیم و خرسندانه - در مقابل آن چه از سوی پروردگار ما و خویش درباره‏ی امامت علی امیرالمؤمنین (علیه السلام) و امامانی که از صلب او به دنیا می‏آیند (علیه السلام)، به ما رساندی - سر تسلیم فرود می‏آوریم. بر این عقیده زنده‏ایم و با آن می‏میریم و با آن (در قیامت) محشور می‏شویم. تغییر نمی‏دهیم و تبدیل و انکار نمی‏کنیم، تردید به دل راه نمی‏دهیم و از این عقیده بر نمی‏گردیم و پیمان نمی‏شکنیم.»
 
بعد از پایان خطابه، این آیه بر پیامبر فرو فرستاده شد:
امروز کافران از دین شما مأیوس شدند. پس از آنان نهراسید و از من (پروردگار) بترسید. امروز دین شما را برایتان کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام داشتم و اسلام را به عنوان دینتان پسندیدم.»
مراسم بیعت مسلمانان با پیامبر و امیر المؤمنین علیه السلام ‏سه روز به طول انجامید و حتی بانوان با قرار دادن دست خود در ظرف بزرگ آبی که در سوی دیگر آن در درون خیمه، دست پر صلابت امام علی علیه‏السلام قرار داشت، بیعت خود را اعلام می‏کردند.
به نظر شیعه منافقین که گروه قابل توجهی را تشکیل می‏دادند، در ماجرای غدیر و به اراده الهی، نتوانستند نیات پلید خود را آشکار و عملی سازند. اما در میان جمعیت شبهه افکنیهایی نسبت به اقدام پیامبر انجام می‏دادند و شخصی به نام «حارث فهری» را تحریک نمودند تا نزد رسول بیاید و علی رغم همه تصریحات حضرت در ضمن خطبه، سؤال کند که آیا آن چه در مورد علی بن ابی طالب (علیه السلام) گفتی از جانب پروردگار بود یا از جانب خود؟ نبی اکرم در پاسخ فرمودند:
«خداوند به من وحی کرده‌است و واسطه‏ی بین من و خدا جبرئیل است و من اعلام کننده‏ی پیام خدا هستم و بدون اجازه‏ی پروردگارم، خبری را اعلام نمی‏کنم.»
 
حارث که شدت غضب و غیظ نسبت به امیرالمؤمنین‏علیه السلام همه‏ی وجودش را گرفته بود گفت: «خدایا اگر آنچه (حضرت) محمد می‏گوید حق و از جانب تو است، سنگی از آسمان بر ما ببار و یا عذاب دردناکی بر ما بفرست.»
در پی این سخن، در مقابل دیدگان بهت زده‏ی حاضران سنگی از آسمان بر سر او فرود آمد و هلاکش گرداند.
علامه‏ امینی فهرست ده‏ها منبع از اهل تسنن، که ماجرای یاد شده را به عنوان شأن نزول آیه‏ی اول سوره‏ی معارج یاد کرده‏اند، ذکر نموده‌است. ترجمه‏ی آیات اول این سوره چنین است:
«درخواست کننده‏ای، عذابی را طلب کرد که (آن عذاب) اتفاق افتاد عذابی که هیچ چیز نمی‏تواند آن را از حق پوشان دور نماید عذابی از سوی خداوند صاحب»

كوير نمك

دو شنبه 8 آبان 1391برچسب:, :: 18:24 ::  نويسنده : رضاغلامرضايي

دو شنبه 8 آبان 1391برچسب:, :: 18:3 ::  نويسنده : رضاغلامرضايي

كوير نمك من


وقتی خداوند انسان را آفرید از بابت این آفریده خود به خود تبریک گفت (تبارک الله احسن الخالقین ) و به فرشتگان گفت که به انسان تعظیم کنید، همه تعظیم کردند جز شیطان و شیطان گفت من از او برترم و آتش از خاک برتر است و فرشته از انسان برتر است و من به انسان تعظیم نمی کنم . (غرور و حسادت اون باعث شد که حرف خدا را رد کند و نتواند به انسان تعظیم کند ) البته همه فرشتگان دیگر به انسان تعظیم کردند .
خداوند خواست شیطان را برای این گناهی که کرده بود به سزای عملش برساند اما شیطان از او فرصت خواست و گفت اجازه بده من بتوانم با انسان ها در ارتباط باشم و تو هم اینگونه آنها را امتحان می کنی که ایا بعد از اینهمه لطف و رحمت و نعمتی که به انها داده ایی آیا آنها سپاسگذار تو خواهند بود ایا به حرف های آفریدگار و یا خداوندشان عمل می کنند آیا واقعا ارزش اینکه در بهشت باشند را دارند ؟!
خداوند پذیرفت که انسان ها را بیازماید و یا امتحان کند و شیطان هم با خودش عهد بست که همه تلاش خود را انجام دهد که انسان ها را از یاد و نام و رحمت خدا دور کند و یا غافل کند ، با خودش عهد بست که همه تلاش خود را انجام دهد که انسان ها راه بد و نا درست را در پیش بگیرند و انسان ها را خار و ذلیل کند ، با خود عهد بست ، آنها اشتباه و گناه کنند و از اشتباه و گناهان خود دست نکشند و همچنان ادامه دهند و به حدی برسند که از لطف و رحمت خدا برای بخشش گناهانشان نا امید شوند . اینگونه بود که نا امیدی بدترین گناه شناخته شد . او تلاش می کند ما شکست بخوریم و همیشه شکست خورده باشیم ، او تلاش می کند ما جهنمی باشیم ، او تلاش می کند ما از اشتباهات خود درس عبرت نگیریم و باز هم اشتباه کنیم ، او تلاش می کند ما همیشه در حال گناه باشیم ...

دو شنبه 8 آبان 1391برچسب:, :: 17:51 ::  نويسنده : رضاغلامرضايي
كوير نمك
 
محمدحسین فهمیده در اول اردیبهشت 1346 در شهر قم متولد شد.
در سال 1352 در دبستان روحانی قم مشغول به تحصیل شد.
سال تحصیلی به آخر رسیده بود. بوی تابستان می آمد. محمد حسین با معدل عالی قبول شده بود. در سال 1356 به کلاس اول راهنمایی مدرسه حافظ قم رفت.
در سال‌های 1356 و 1357 به پخش اعلامیه‌های رهبر کبیر انقلاب مبادرت می‌ورزید و در زمستان سال 1357 نیز در تظاهرات انقلاب اسلامی شرکت نمود.

در 12 بهمن سال 1357 موفق به دیدار مقام معظم رهبری شد.
آنها شهر قم را دوست داشتند ولی رفتن به تهران برایشان رویایی شیرین بود. دیدن خانة جدیدشان در کرج همه را خوشحال کرده بود.
روزی که برای اولین بار به مدرسه راهنمایی «خیابانی» کرج قدم گذاشت، به خود نهیب زد: همه بچه‌ها دوست تو هستند! هیچ کس غریبه نیست!»
آقای ناظم و معلم‌ها فرمان امام دربارة تشکیل بسیج را توضیح می‌دادند. محمد حسین و داوود روز ورود امام به وطن (12 بهمن) را به یاد می‌آوردند.
حسین! ده روزی که نبودی کجا بودی؟ آموزش جنگی هم آموزش رزمی، هم آشنایی با اسلحه و محیط و این طور چیزها.
پدر سرد و بی‌روح، پسرش را بوسید و تسلیم رفتن او شد.
محمد حسین همراه بچه های پایگاه مقاومت و داوطلب‌های دیگر به جبهه اعزام شده بود. برای فرمانده سخت بود که مغلوب محمد حسین شود. با هیچ حساب و کتابی نمی‌توانست حرف او را بپذیرد. با حرف‌هایی که می‌زد بچه‌ها فهمیدند که او از یک جنگ چریکی موفق برگشته است. همه فکر می‌کردند. بعد از نشان دادن آنهمه دلاوری و جسارت چاره‌ای جز موافقت با خواستة او نیست.
محمد حسین و نوجوانی دیگر به خط مقدم اعزام شدند؛ محمد حسین و محمد رضا شمس.
در میان صفیر گلوله‌ها، انفجار خمپاره‌ای محمد حسین و محمد رضا را از جا پراند. چند روزی در بیمارستان ماهشهر بستری شدند. محمد حسین و محمد رضا هم خسته از تحمل محیط بیمارستان بی‌صبرانه به خرمشهر بازگشتند. بار دیگر فرماندهان باید جثه لاغر و نحیف محمد حسین را محک می‌زدند.
محمد حسین به همراه رزمندگان دیگر در آخرین لحظه‌ها به استقبال کسانی رفتند که تازگی عقب نشسته و آماده می‌شدند تا با توان بیشتری به میدان برگردند.
ناگهان محمد حسین آهی سرد از اعماق دل کشید. یک پای محمد حسین به فرمان او نبود اما پیش‌ می‌رفت. تانک‌ها به چند قدمی او رسیده بودند. نارنجکی را که در مشت گرفته بود از ضامن آزاد کرد. بعد خم شد و نارنجک را روی جیب نارنجک‌ها فشرد. و بی‌درنگ خود را زیر شنی تانک انداخت.

یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:, :: 16:2 ::  نويسنده : رضاغلامرضايي

پس از ورود نسل تلفن های همراه آیفون، بازی انگری بردز و یا پرندگان خشمگین، در سال ۲۰۰۹ توسط شركت رویو تولید و توسط شركت چیلینگو به بازار عرضه شد كه در اواخر سال ۲۰۱۰ ،شركت رویوی خود به صورت مستقل تولید و توزیع بازی را بر عهده گرفته است.
 
این بازی پس از مدت اندكی توانست كه در میان كاربران موبایل محبوبیت فوق العادی ای كسب كند و پس از آن نسخه آنلاین این بازی و نسخه مخصوص كامپیوترهای خانگی نیز وارد بازار شد. و امروز كمتر گیموری است كه با این بازی ساده و جذاب ناآشنا باشد.
 
انگری بردز چیست؟
 

داستان بازی در نوع خود بسیار جالب است شما در نقش پرندگانی ظاهر می‌شوید كه تخم مرغهای شما توسط چند خوك بدطینیت دزدیده شده و شما نیز با تمامی بستگان خود كه شامل انواع پرنده می‌شود برای آزاد كردن تخم مرغهای خود و از بین بردن این حیوانات بد جنس به آنها حمله می‌كنید. هر چقدر كه شما بتوانید با تعداد كمتری پرتاب ،خوكها را از بین ببرید دارای امتیاز بالاتر و در نتیجه ستاره های بیشتری خواهید بود كه به ارتقاء امتیاز و رتبه شما در بین دوستان خود كمك فراوانی خواهد كرد. برای این كار ،شما باید با استفاده از منجنیق ،پرندگان خود را به سوی ساختمان‌های نامتعادل خوك ها پرتاب كنید تا بتوانید تخم مرغهای دزدیده شده خود را پس بگیرید.
 
محوبیت این بازی به حدی است كه میكائیل هد رئیس اجرایی شركت سازنده این بازی در گفتگو با مجله سرگرمی ورایتی گفت كه این شركت و چندین شركت هالیوودی در حال مذاكره هستند تا این بازی به یك داستان سینمایی بدل شود  و البته  تریلر شبیه سازی شده سینمایی آن كه خود شركت فنلاندی آنرا تولید كرده است در یوتیوب بیش از ۵ میلیون بازدید داشته است.
   
این پایان اپیدمی چرندگان خشمگین نیست و خبر نخستین پارك بازی كودكان، الهام گرفته از بازی پرطرفدار "انگری بردز”( Angry Birds) در فنلاند، نشان دهنده محوبیت روزافزون این پرندگان بد اخلاق است!
 
آغاز بهره برداری ها
 
در ایران نیز یكی از محبوب ترین بازی های موجود پرتاب همین پرندگان خشمگین است! و بسیاری از جوانان و نوجوانان ترجیح میدهند كه اوقات خود را با این بازی ساده و در عین حال جذاب سپری كنند.حال كه این بازی توانسته است محبوبیتی جهانی كسب كند، و بسیاری از مردم دنیا به نوعی به این بازی وابسته شده اند، زمان بهره برداری نیز فرارسیده است و سازندگان آن میتوانند از اهداف پنهان خود رونمایی كنند.

 

انگری بردز
 

 
در نسخه پیشین این بازی (Angry Birds Space) در یكی از مراحل آن، شما مجبور بودید به موانعی حمله كنید كه شباهت بسیار زیادی به برج میلاد در تهران و همچنین نقشه كشور ایران داشت. و پیروزی شما در گرو حمله به این نماد ها بود.

 

انگری بردز
 

    
اما این پایان خصومت سازندگان این بازی نبود و این بار و در نسخه جدید این بازی (Rovio mobile ltd ver: 2.2.0) شما موظف به تخریب موانعی هستید كه شباهت خاصی به مساجد و اماكن مذهبی مسلمانان دارند. برای رسیدن به اهداف بازی باید بارها و بارها مسجدی را خراب كنید و همچنین خوك هایی كه داخل مسجد ساكن هستند را باید از بین ببرید!

 

انگری بردز
 

 
بهره برداری های سیاسی و نژاد پرستانه از بازی های رایانه ای و محصولات سرگرم كننده حربه جدیدی نیست و همواره این روش در راستای تهاجم فرهنگی به باور های مسلمانان و به ویژه ایرانیان مورد استفاده بوده است.
 
اما نكته مهم است این است كه آیا جوانان ایرانی و یا مسلمانان دیگر كشور ها كه تا پیش از این، از انجام این بازی لذت می برده اند حاضر هستند كه این بازی را تحریم كنند و یا اینكه به تخریب مساجد ادامه خواهند داد؟!؟
 

یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:, :: 15:53 ::  نويسنده : رضاغلامرضايي

  

یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:, :: 15:44 ::  نويسنده : رضاغلامرضايي

يك نظربزار بعد برو خوشحال ميشم

 تبادل لينك كنيم

سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, :: 17:4 ::  نويسنده : رضاغلامرضايي

salavat آداب ذکر صلوات

آداب ذکر صلوات

 ۱٫طهارت : شرط قبولی و استجابت دعا و ذکر ختم صلوات ، داشتن طهارت جسم و باطن می باشد .
۲٫قطع امید : شرط استجابت دعا ، قطع امید از همه می باشد . جسم و جان ذاکر باید فقط به امید خدا باشد . حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند : باید از تمام مردم ناامید گشت و جز به درگاه خدا امیدی نداشت .
۳٫یقین : شرط استجابت دعا این است که ذاکر یقین داشته باشد که خدا توانایی آن را دارد که هرچه اراده فرماید انجام دهد .
۴٫دعای غریقی : یعنی اینکه جز خدا نجاتی برای خود نمی بیند ، و کمک و نجات را فقط از آنِ خداوند بداند و بس ، زیرا خداوند به عیسی بن مریم ( ع) فرمود : مرا چون غریقی دعا کن که پناه و نجاتی جز من نداری .
۵٫ستایش : ستایش خدا قبل از شروع ذکر ، از لوازم مهم بندگی می باشد ، زیرا حضرت امام علی علیه السلام می فرمایند : ستایش پیش از درخواست است ، یعنی هر دعایی که پیش از آن حمد و ثنای تعالی نباشد ناتمام و بریده است .
۶٫اعتراف به گناه : یعنی اعتراف کن که گناهان تو را از بساط قرب دور ساخته و موجبات بلا را فراهم آورده ، اعتراف بنما و عفو و پوزش از خداوند بخواه .
۷٫طلب عفو : یعنی از برخی گناهانی که قلبت را تیره نموده و دعاهایت را حبس نموده ، طلب بخشش و عفو کن که کمترینش هفتاد مرتبه « استغفرالله و اتوب الیه » گفتن است .
۸٫حضور قلب : وقتی باطن خود را از نجاسات و شهوات نفسانی پاک کردی و درون خود را درون تکانی کردی ، حضور قلب حاصل می شود . رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند : آن مقدار از نماز قبول می شود که به خدا توجه قلبی داشته باشی .
۹٫نیت قلب : از مهمترین مسایل و آداب ذکر و ختم و توسل ، نیت قلبی است که اگر تحقق نیابد زبان به ذکر حقیقی مشغول نمی شود و قلب سرگرم چیز دیگری است . حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند : صلوات را با خلوص و نیت قلبی بگویید .
۱۰٫ زمان : برای بعضی ذکر ها و صلوات ها زمان مخصوصی با کیفیت ویژه ای تعیین شده است ؛ چنانکه معصومین علیهم السلام برای بعضی از صلوات ها ، پس از نماز صبح یا بعد از نماز مغرب ، یا شب و روز ، یا عصر روز پنجشنبه ، یا روز جمعه و یا شب جمعه را معین فرموده اند .
۱۱ . عدد ذکر : انتخاب عدد ذکر یکی از احکام مهم ذکر و ختم است که باید به آن توجه داشت ؛ یعنی همان تعداد و مقداری که از ناحیه معصومین علیهم السلام معین شده است عمل کرد ، چنانکه برای صلوات سه مرتبه ، ده مرتبه ، صد مرتبه و هزار مرتبه را بیان فرموده اند

شنبه 1 مهر 1391برچسب:, :: 16:50 ::  نويسنده : رضاغلامرضايي

The state of Ohio holds a rich tradition of professional vehicle manufacturing that spans over 170 years. Ohio has been the heart of manufacturing throughout the history of the motorized hearse and ambulance . Many of the largest names in professional car manufacturing, Sayers & Scoville, Crane & Breed, A.J. Miller, Meteor, Superior, and Flxible were all Ohio based companies. While leading the nation in funeral, ambulance, and livery vehicle production, Ohio based companies were known for innovation, quality, and design. On June 15, 1909, Crane & Breed Manufacturing Company of Cincinnati introduced the first commercially built motorized hearses. In 1917 the Utility Car Company, also in Cincinnati, produced the first motorized vehicle marketed as a processional flower car. In 1938 the first all-steel welded construction coaches were introduced by Superior Coach Corporation of Lima. That same year, Sayers & Scoville Company of Cincinnati unveiled their new model funeral coach, the Victoria. With its thickly padded top and massive, prominent landau iron, the Victoria set the standard of design on which nearly every funeral car produced in the United States has been based. The landau iron is the single most publicly recognizable feature of a hearse in the United States today.

Elegance and quality have long been the hallmark of Ohio's professional car companies. The Riddle Coach & Hearse Company of Ravenna built the hearses which bore the bodies of United States Presidents William McKinley in 1901 and Warren G. Harding in 1923. A restored Riddle hearse was used for the funeral of Roy Rogers in 1998. The Hess & Eisenhardt Company of Cincinnati is world renowned for the construction of armored limousines. Hess & Eisenhardt has supplied limousines to statesmen, royalty, and United States Presidents.

In 1941 the A.J Miller company introduced Tu/Level attendant seating in ambulances and combination vehicles, a feature used by every other coach builder until the late 1970's. Just as Ohio stood at the forefront of professional vehicle manufacturing, it also stood sadly at the end of an era. With federal regulations ringing the death knoll for passenger car based ambulances and combination vehicles, Superior Coach Corporation built the last Cadillac ambulance in the United States in 1979.

Although the cars have changed and many companies have been sold over the decades, funeral and emergency vehicle production continues in Ohio in the twenty first century.

 

ایالت اوهایو دارای یک سنت غنی تولید خودرو حرفه ای که شامل بیش از 170 سال است. اوهایو قلب تولید در طول تاریخ از نعش کش و آمبولانس موتوری بوده است. بسیاری از بزرگترین نام در تولید ماشین های حرفه ای، Sayers و اسکوویل، جرثقیل و نژاد، AJ میلر، شهاب، برتر، و Flxible تمام شرکت های مبتنی بر اوهایو بود. در حالی که رهبری این کشور در مراسم تشییع جنازه، آمبولانس، و رد و بدل تولید خودرو، شرکت های مستقر در اوهایو برای نوآوری، کیفیت، طراحی و شناخته شده است. در 15 ژوئن 1909، جرثقیل و نژاد ساخت شرکت سین سیناتی اولین صورت تجاری ساخته شده موتوری hearses. شرکت ماشین ابزار، همچنین در سین سیناتی، در سال 1917 اولین موتوری خودرو به بازار عرضه شده به عنوان یک ماشین گل صفوف منظم است. در سال 1938 اولین مربی فولاد جوش داده شده ساخت و ساز توسط شرکت مربی برتر از لیما معرفی شدند. در همان سال، Sayers و اسکوویل شرکت سین سیناتی پرده برداری از مدل جدید مربی خود را تشییع جنازه، ویکتوریا. ویکتوریا با انبوه خالی بالا و گسترده آن، آهن لاندو برجسته، مجموعه ای از استاندارد طراحی که تقریبا در هر خودرو تشییع جنازه تولید شده در ایالات متحده شده است بر اساس. آهن لاندو تنها ترین ویژگی عمومی تشخیص نعش کش در ایالات متحده امروز است.

ظرافت و کیفیت، مدت طولانی است که از مشخصه های شرکت ماشین حرفه ای اوهایو. در مربی ریدل و نعش کش شرکت راونا ساخته شده hearses که بدن ایالات متحده پرزیدنت ویلیام مک کینلی در سال 1901 و وارن جی هاردینگ در سال 1923 با مته سوراخ. ترمیم نعش کش ریدل را برای تشییع جنازه روی راجرز در سال 1998 مورد استفاده قرار گرفت. هس و Eisenhardt شرکت سین سیناتی جهان برای ساخت و ساز از لیموزینها زرهی مشهور است. هس و Eisenhardt لیموزینها به دولتمردان، حق امتیاز، و ایالات متحده آمریکا رئیس جمهور تامین می شود.

در سال 1941 شرکت میلر AJ توو / صندلی همراه در آمبولانس ها و وسایل نقلیه ترکیبی، یکی از ویژگی های توسط هر مربی سازنده دیگر تا اواخر دهه 1970 مورد استفاده قرار. فقط به عنوان اوهایو در خط مقدم تولید خودرو حرفه ای ایستاده بود، آن را نیز متاسفانه در پایان دوران ایستاده بود. با مقررات فدرال زنگ تیزی یا برامدگی خاک از اب اعدام برای آمبولانس بر اساس اتومبیل و وسایل نقلیه ترکیبی، شرکت مربی برتر آخرین آمبولانس کادیلاک در ایالات متحده در سال 1979 ساخته شده است.

با وجودی که این اتومبیل تغییر کرده و بسیاری از شرکت ها فروخته شده اند بیش از چند دهه، مراسم تشییع جنازه و تولید خودرو اضطراری همچنان در اوهایو در قرن بیست و یکم است.

شنبه 1 مهر 1391برچسب:, :: 16:49 ::  نويسنده : رضاغلامرضايي

درباره وبلاگ


وبلاگي در خورو بيابانك استان اصفهان
آخرین مطالب

نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 459
بازدید ماه : 2051
بازدید کل : 204186
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 59
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


جاوا اسكریپت

داستان روزانه
اين سايت را حمايت مي کنم


دانلود آهنگ جدید - دانلود آهنگ جدید

فال انبیاء


استخاره آنلاین با قرآن کریم

افزايش بازديد رايگان - برترين سايت افزايش بـازديد در ايران ساعت مچی